MUHTARLIK İŞLERİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
suleyman.koroglu@trabzon.bel.tr
0462 224 61 61
Görev, Yetki ve
Sorumluluklar
MADDE 1 – (1) Daire
Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Muhtarların bilgilerini
tutmak,
b) Muhtarlara bütçe imkanları
ölçüsünde ayni yardım ve destek sağlamak
c) Belediye sorumluluk ve yetki
alanında bulunan muhtarlardan gelen talepleri elektronik ortamda almak, ilgili
birimlere iletmek ve taleplerin yerine getirilip getirilmediğini takip etmek,
ç) Muhtarlardan gelen taleplere
15 gün içinde sistem üzerinden cevap vermek, ayrıca muhtarların mail
adreslerine elektronik posta ile bildirmek,
d) Gelen taleplerden, yerine
getirilenleri ve yerine getirilemeyenlerin gerekçesini sisteme işlemek,
e) İçişleri Bakanlığı'na üçer
aylık dönemlerde sunulacak rapor ile ilgili toplam talep sayısı, olumlu ve
olumsuz cevap sayısını sisteme işlemek,
f) Başkanlık Makamı ile
muhtarlar arasındaki işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,
g) Başkanın, muhtarlarla ilgili
sözlü talimatlarını ilgili birimlere ulaştırmak, takip ederek
sonuçlandırılmasını sağlamak,
ğ) Muhtarlarla ilgili Başkanlığa
intikal eden sözlü ve yazılı dilek, şikayet, öneri vb. konuların izlenmesi ile
sonuçların ilgililere en kısa zamanda iletilmesini sağlamak.
h) İlçe belediyelerinin,
muhtarlıklar ile ortak görev yapılması gereken konularda koordinasyonunu
sağlamak, bununla ilgili ilçe belediyeleri ile gerekli yazışma ve çalışmaları
yapmak,
MADDE 2- (1) Daire Başkanının
görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) Yönetmeliğin 7. maddesinde
sıralanan görev ve sorumlulukları ile Başkan, Genel Sekreter ve bağlı Genel
Sekreter Yardımcısı tarafından verilen emir ve talimatları yasalar çerçevesinde
yerine getirmek, ayrıca birimlerine gelen ve takibi gereken evraktan üst
yöneticilerin görmesini gerekli buldukları evraklar hakkında kendilerine bilgi
vermek ve talimatlarını almak,
b) Kurumun misyon ve vizyonuna
uygun olarak daire başkanlıkları ile koordineli bir şekilde hizmetlerin
yürütülmesini sağlamak,
c) Daire Başkanlığını
ilgilendiren mevzuat uygulamalarında değişiklik olup olmadığını güncel olarak
takip etmek, değişiklikleri ve uygulamaları emrinde görev yapan Şube
Müdürlüklerine bildirmek,
ç) 4982 sayılı Bilgi Edinme
Kanunu ile 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun kapsamında
(CİMER, Açık Kapı, Çağrı Merkezi vb.) daire başkanlığı ile ilgili yapılan
başvuruların gereğini yapmak ve vatandaş memnuniyetini üst düzeyde tutmaya çalışmak,
d) 5018 sayılı Kamu Maliyeti ve
Kontrol Kanununa uygun iç kontrol planı yapmak ve uygulamak, taşınır kayıt iş
ve işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
e) Daire Başkanlığının 24 saat
devamlı çalışma planını hazırlamak ve personelin işyeri güvenliğini sağlayıcı
tedbiri almak,
f) Daire Başkanlığınca ücreti
karşılığında verilen hizmet bedelinin belirlenmesinde Mali Hizmetler Dairesi
Başkanlığına teklifte bulunmak,
g) Daire Başkanlığının iş akış
şemalarını oluşturmak, bu kapsamda periyodik olarak faaliyet raporların tanzim
edilmesini sağlamak ve personelin performanslarını değerlendirmek,
ğ) Daire Başkanlığının
Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) veya benzer sistemlerin iş ve
işlemlerin sisteme uygun yürütülmesini sağlamak,
h) Belediyenin Web sayfasına
daire başkanlığını ilgilendiren konularda bilgi akışını sağlamak,
ı) Daire Başkanlığını
ilgilendiren konularda Belediye Meclisi ve Belediye Encümenine teklifte
bulunmak,
i) 5393 sayılı Belediye
Kanununun 41’inci maddesi uyarınca daire başkanlığının stratejik plan,
performans programı ve bütçe çalışmalarının yapılmasını sağlamak,
j) 5393 sayılı Belediye
Kanununun 56’ncı maddesi uyarınca daire başkanlığının faaliyet raporunun
hazırlanmasını sağlamak,
k) 5393 Sayılı Belediye
Kanununun 63’üncü maddesi uyarınca daire başkanlığı Harcama Yetkilisi görevini
ifa etmek,
l) Daire Başkanlığını
ilgilendiren ihaleler ile ilgili hazırlıkları yapmak,
m) 5393 Sayılı Belediye
Kanununun 61 ve 62. maddesi uyarınca Daire Başkanlığının bütçesini hazırlamak,
bütçe ödeneklerinin etkin verimli ve tasarruf tedbirleri genelgeleri
çerçevesinde kullanmasını sağlamak ve takip etmek,
n) Disiplin Amirliği görevini
yürütmek,
o) Daire Başkanlığının kurum içi
ve kurum dışı yazışmalarında yazışma yönergesine, imza yönergesine ve standart
dosya planına uygun yapılmasını sağlamak,
ö) Daire Başkanlığına gelen
yazıları ilgilisine havale etmek, işlemi biten yazıların muhteviyatına göre
arşivlenmesini sağlamaya, evrakların arşiv mevzuatına göre imha/kurum arşivine
devir iş ve işlemlerinin yürütülmesini sağlamaya çalışmak,
p) İç ve dış denetimlere
yardımcı olmak için istenilen bilgi ve belgeleri vermek, denetim ve teftiş
sonucu düzenlenen rapor ve layihalarda belirtilen tenkit ve tavsiyelerin yerine
getirilmesini sağlamak,
r) Daire Başkanlığı emrinde
görev yapan personelin dürüstlük ve etik kuralları çerçevesinde görev yapması
için gerekli tedbirleri almak,
s) Daire Başkanlığı emrindeki
personelin izin planının yapılmasını sağlamak, izin belgelerini imzalamak ve
puantajlarını onaylamak,
ş) Daire Başkanlığı personelin
görevlendirmelerini yapmak,
t) İş sağlığı ve güvenliği
konusunda gerekli çalışmaları yapmak/yaptırmak,
u) Birimin temel fonksiyonu
olarak belirtilen ve doğrudan yönetilen faaliyetlere ilişkin olarak yönetim
düzeyinde genel politikalar ve grup politikaları ile uyumlu politikalar
belirlemek, bu hususta Başkanlığa önerilerde bulunmak,
ü) Birim faaliyetlerinin
yürütülmesi, yönlendirilmesi ve değerlendirilmesi için, birimine tahsis edilen
personel, yer, malzeme ve diğer kaynaklarla geleceğe yönelik olarak hedefler ve
standartlar belirlemek,
v) Görevleri yerine getirirken
birim içerisinde ve diğer birimlerle işbirliği ve uyum içerisinde çalışılmasını
sağlamak,
y) Personelin görev dağılımını
yapmak, personelin görev niteliklerine uygun olarak yetiştirilmesi
çalışmalarına, yeterli sayı ve nitelikteki personel istihdamı ile personelin
hizmet içi eğitimlerinin yapılmasına katkı sağlamak,
z) Daire Başkanı yukarıda
belirtilen görevleri tam ve zamanında yerine getirmesini sağlama hususunda
yetkili ve üst yönetime karşı sorumludur.
MUHTARLIK İŞLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
guvenbayraktar@trabzon.bel.tr
01.06.1976 tarihinde Trabzon İli Akçaabat İlçesinde doğdu.
İlköğretim ve lise öğrenimini Düzköy İlçesi Çayırbağı
Beldesinde tamamladı.
2002 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim
Fakültesi’nden mezun oldu.
2002-2004 yılları arasında Erzurum ili ,Hınıs ilçesi, Belitaş
Köyünde Sınıf öğretmenliği yaptı.
2004-2005 Yılları arasında Diyarbakır ili Hani İlçesinde
Yedek Subay Olarak askerlik görevini ifa etti.
2005-2012 Yılları arasında Araklı Yeşilyurt ilköğretim
Okulu’nda Sınıf Öğretmenliği ve Okul Müdür Yardımcılığı yaptı.
2012-2019 Trabzon-Düzköy Hafız Mehmet Ofluoğlu İlköğretim
Okulu’nda Müdür Yardımcılığı ve Okul Müdürlüğü Görevlerini ifa etti.
2019-2004 Yılları arasında Trabzon Düzköy Belediye Başkan
Yardımcılığı yaptı.
01.06.2024 tarihinde Trabzon Büyükşehir Belediyesi Muhtarlık
İşleri Daire Başkanlığı görevine atandı. Halen görevine devam etmektedir.
Evli ve iki çocuk babasıdır.