ÇEVRE KORUMA VE KONTROL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
CKKDB@trabzon.bel.tr
songulbayrak@trabzon.bel.tr
0462 224 61 61
a) 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu ve 5393 sayılı Belediye Kanunu, 2872 sayılı Çevre Kanunu ve diğer ilgili mevzuat çerçevesinde, kentimizde doğal kaynakların, çevre ve insan sağlığının korunmasına ve geliştirilmesine yönelik öncelikli projeler yapmak veya yaptırmak, projelerin uygulanmasını ve sürdürülebilirliğini sağlamak, çevre kirliliği yaratan unsurları tespit etmek ve gerekli önlemleri almak veya aldırmak, etüt, fizibilite, araştırma vb yapmak veya yaptırmak,
b) Çevre mevzuatında tanımlanan başta sıfır atık, evsel atık ve tıbbi atıklar olmak üzere diğer atık türleri için mevzuattaki görevleri yapmak, yaptırmak,
c) Belediyenin çevre koruma politikasını belirlemek, yürütülen faaliyetlerin çağa ve teknolojik gelişime ayak uydurmasını ve halkın sağlıklı bir çevrede yaşamasını sağlamak,
ç) Kentin gelişen nüfus ve ekonomik koşullarına uygun çevre yönetimi sistemlerini oluşturmak,
d) Çevre sorunları ile ilgili kontrol sistemlerinin planlamasını yapmak ve hazırlanan bu planların uygulanmasını sağlamak,
e) Çevre yönetimi ile ilgili yasal mevzuatı ve teknik yenilikleri takip etmek,
f) Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği kapsamında çevresel etkiler açısından Başkanlık adına kurum görüşü vermek,
g) İlimiz ile ilgili “iklim değişikliği ile mücadele” ve “gürültü” kapsamında projeler yapmak/yaptırmak.
a) Yönetmeliğin 7. maddesinde sıralanan görev ve sorumlulukları ile Başkan, Genel Sekreter ve bağlı Genel Sekreter Yardımcısı tarafından verilen emir ve talimatları yasalar çerçevesinde yerine getirmek, ayrıca birimlerine gelen ve takibi gereken evraktan üst yöneticilerin görmesini gerekli buldukları evraklar hakkında kendilerine bilgi vermek ve talimatlarını almak,
b) Kurumun misyon ve vizyonuna uygun olarak daire başkanlıkları ile koordineli bir şekilde hizmetlerin yürütülmesini sağlamak,
c) Daire Başkanlığını ilgilendiren mevzuat uygulamalarında değişiklik olup olmadığını güncel olarak takip etmek, değişiklikleri ve uygulamaları emrinde görev yapan Şube Müdürlüklerine bildirmek,
ç) 4982 sayılı Bilgi Edinme Kanunu ile 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun kapsamında (CİMER, Açık Kapı, Çağrı Merkezi vb.) daire başkanlığı ile ilgili yapılan başvuruların gereğini yapmak ve vatandaş memnuniyetini üst düzeyde tutmaya çalışmak,
d) 5018 sayılı Kamu Maliyeti ve Kontrol Kanununa uygun iç kontrol planı yapmak ve uygulamak, taşınır kayıt iş ve işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
e) Daire Başkanlığının 24 saat devamlı çalışma planını hazırlamak ve personelin işyeri güvenliğini sağlayıcı tedbiri almak,
f) Daire Başkanlığınca ücreti karşılığında verilen hizmet bedelinin belirlenmesinde Mali Hizmetler Dairesi Başkanlığına teklifte bulunmak,
g) Daire Başkanlığının iş akış şemalarını oluşturmak, bu kapsamda periyodik olarak faaliyet raporların tanzim edilmesini sağlamak ve personelin performanslarını değerlendirmek,
ğ) Daire Başkanlığının Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) veya benzer sistemlerin iş ve işlemlerin sisteme uygun yürütülmesini sağlamak,
h) Belediyenin Web sayfasına daire başkanlığını ilgilendiren konularda bilgi akışını sağlamak,
ı) Daire Başkanlığını ilgilendiren konularda Belediye Meclisi ve Belediye Encümenine teklifte bulunmak,
i) 5393 sayılı Belediye Kanununun 41’inci maddesi uyarınca daire başkanlığının stratejik plan, performans programı ve bütçe çalışmalarının yapılmasını sağlamak,
j) 5393 sayılı Belediye Kanununun 56’ncı maddesi uyarınca daire başkanlığının faaliyet raporunun hazırlanmasını sağlamak,
k) 5393 Sayılı Belediye Kanununun 63’üncü maddesi uyarınca daire başkanlığı Harcama Yetkilisi görevini ifa etmek,
l) Daire Başkanlığını ilgilendiren ihaleler ile ilgili hazırlıkları yapmak,
m) 5393 Sayılı Belediye Kanununun 61 ve 62. maddesi uyarınca Daire Başkanlığının bütçesini hazırlamak, bütçe ödeneklerinin etkin verimli ve tasarruf tedbirleri genelgeleri çerçevesinde kullanmasını sağlamak ve takip etmek,
n) Disiplin Amirliği görevini yürütmek,
o) Daire Başkanlığının kurum içi ve kurum dışı yazışmalarında yazışma yönergesine, imza yönergesine ve standart dosya planına uygun yapılmasını sağlamak,
ö) Daire Başkanlığına gelen yazıları ilgilisine havale etmek, işlemi biten yazıların muhteviyatına göre arşivlenmesini sağlamaya, evrakların arşiv mevzuatına göre imha/kurum arşivine devir iş ve işlemlerinin yürütülmesini sağlamaya çalışmak,
p) İç ve dış denetimlere yardımcı olmak için istenilen bilgi ve belgeleri vermek, denetim ve teftiş sonucu düzenlenen rapor ve layihalarda belirtilen tenkit ve tavsiyelerin yerine getirilmesini sağlamak,
r) Daire Başkanlığı emrinde görev yapan personelin dürüstlük ve etik kuralları çerçevesinde görev yapması için gerekli tedbirleri almak,
s) Daire Başkanlığı emrindeki personelin izin planının yapılmasını sağlamak, izin belgelerini imzalamak ve puantajlarını onaylamak,
ş) Daire Başkanlığı personelin görevlendirmelerini yapmak,
t) İş sağlığı ve güvenliği konusunda gerekli çalışmaları yapmak/yaptırmak,
u) Birimin temel fonksiyonu olarak belirtilen ve doğrudan yönetilen faaliyetlere ilişkin olarak yönetim düzeyinde genel politikalar ve grup politikaları ile uyumlu politikalar belirlemek, bu hususta Başkanlığa önerilerde bulunmak,
ü) Birim faaliyetlerinin yürütülmesi, yönlendirilmesi ve değerlendirilmesi için, birimine tahsis edilen personel, yer, malzeme ve diğer kaynaklarla geleceğe yönelik olarak hedefler ve standartlar belirlemek,
v) Görevleri yerine getirirken birim içerisinde ve diğer birimlerle işbirliği ve uyum içerisinde çalışılmasını sağlamak,
y) Personelin görev dağılımını yapmak, personelin görev niteliklerine uygun olarak yetiştirilmesi çalışmalarına, yeterli sayı ve nitelikteki personel istihdamı ile personelin hizmet içi eğitimlerinin yapılmasına katkı sağlamak,
z) Daire Başkanı yukarıda belirtilen görevleri tam ve zamanında yerine getirmesini sağlama hususunda yetkili ve üst yönetime karşı sorumludur.
HAFRİYAT VE DENETİM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
ismailtopcuoglu@trabzon.bel.tr
ÇEVRE KORUMA VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
muratduzenli@trabzon.bel.tr
SIFIR ATIK VE ATIK YÖNETİMİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
senoladanur@trabzon.bel.tr
Karadeniz Teknik Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü’nden mezun oldu.
Çağlayan Belediyesi’nde Ruhsat Memuru olarak göreve başladı.
Trabzon İl özel İdaresi Müdürlüğü’ne yatay geçiş yaptı.
İl Özel İdaresi Müdürlüğü ile Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün birleşmesi sonucu oluşan İl özel İdaresi Genel Sekreterliği’nde sırasıyla İnşaat ve İskan
Şube Müdürlüğü, vekaleten Ruhsat Denetim Müdürlüğü ile İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü yaptı.
İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü görevi esnasında Trabzon Tabiat ve Kültür Varlıkları Koruma Bölge Kurulu’nda Valilik Temsilcisi olarak görev yaptı.
Büyükşehir kanununu ile İl Özel İdaresi Genel Sekreterliği’nin kapanması sonucu Trabzon Büyükşehir Belediyesi’nde göreve başladı. Trabzon Büyükşehir Belediyesi’nde Çevre Hizmetleri Şube Müdürü olarak görev yaptı.
Halen Trabzon Büyükşehir Belediyesi’nde Çevre Koruma ve Kontrol Daire Başkanı olarak görev yapmaktadır.