Kahvaltı Ve Akşam Yemeği Hizmeti

Ücresiz Hizmet

Tabldot Kahvaltı Ve Akşam Yemeği Hizmeti

Trabzon sınırları içerisinde ikamet eden engelli veya yaşlı, kimsesiz ve gelir düzeyi düşük olup yemek pişirme imkânı bulunmayan, desteğe ihtiyaç duyan hanelere kahvaltı ve akşam yemeği olmak üzere günde iki öğün yemek teslimatını içeren bir projedir.

Hedef kitlenin sağlıklı yemek tüketerek yaşamsal faaliyetlerini sürdürmede destek olmak, bireylerin fiziksel ve psikolojik iyilik hali gözetilerek yanlarında olduğumuzu hissettirmek hedeflenmiştir.



 

Kimler Faydalanabilir?

Yapılan sosyal inceleme sonucunda Değerlendirme Kurulu tarafından yemeğe ihtiyacı olduğu tespit edilen bireyler faydalanabilir.

 

Nasıl Başvurulur

Muhtar, akraba veya ikamet ettiği çevredeki kişiler tarafından ihbar edilerek, kurumsal yazışma, kişinin kendisi veya yakını tarafından yüz yüze görüşme, dilekçe ya da 153 üzerinden tarafımıza başvuru yapılmaktadır.

Evrakları temin edilen dosyalara talepleri açılarak, sosyal inceleme uzmanlarımız tarafından hanelere tespit düzenlenmektedir. Tespit sonrasında hazırlanan rapor doğrultusunda incelemesi yapılan hane ve bireylerin durumu Değerlendirme Kurulu ile görüşülüp, hizmete uygun olup olmadığı kararı alınmaktadır.

 

Tabldot Kahvaltı Ve Akşam Yemeği Hizmeti Verilmesi

Tabldot kahvaltı ve akşam yemeği hizmeti her gün tek seferde dezavantajlı bireylerin adreslerine teslim edilmektedir.

         

Başvuruların Değerlendirilmesi

Sosyal Hizmetler Yardım Esasları Yönetmeliğine istinaden kurulan Sosyal Yardımlar Değerlendirme Kurulu, ilgili Yönetmeliğin 6’ncı maddesi doğrultusunda müracaatta bulunan vatandaşlar hakkında düzenlenen değerlendirme formları ve tetkik raporu ile aşağıdaki kriterler göz önünde bulundurularak yardımın yapılıp yapılmamasına karar verir. Kriterler:

a) Ailenin kayıtlı net geliri,

b) Ailenin barınma durumu,

c) Başka kurumlardan alınan yardımlar,

ç) Aile bireylerinin iş durumu ve ailede yaşayan kişilerin sayısı,

d) Taşınır taşınmaz mal durumu,

e) Varsa engellilik, kronik rahatsızlık durumu,

f) Doğal afetlerden zarar görme durumu,

g) Vergi mükellefi olup olmadığı,

ğ) SGK kaydının olup olmadığı,

h) Değerlendirme Kurulu takdir yetkisi.

 

Başvuruların Sonuçlanması

Değerlendirme Kurulu tarafından alınan kararlar bireylerin telefonlarına ‘SMS’ yoluyla bildirilmektedir. Olumlu değerlendirilen dosyalara 1 (bir) yıllık karar alınmaktadır.